Referentie Basisartikels
boek%20en%20boekenstapel.jpg

Omdat u de literatuur die we gebruikt hebben ook zou kunnen raadplegen, worden hier al onze basisartikels gerefereerd:

Hedendaagse stijlen van vrijwilligheid.
Hustinx, L., (2004). Hedendaagse stijlen van vrijwilligheid ( Een sociologisch onderzoek bij de vrijwilligers van het Rode Kruis Vlaanderen). Tijschrift voor welzijnswerk, 263, 5 – 10.

Elementen voor een beleid inzake vrijwilligers en vrijwilligerswerk.
Defourny, J., Van Buggenhout, B., D'hondt, S., Knops, G., (2001). Elementen voor een beleid inzake vrijwilligers en vrijwilligerswerk. Brussel : Koning Boudewijnstichting.

Basisboek vrijwiligers management.
Heinsius, J.H, (2003). Basisboek vrijwilligers management. Tweede druk 2003. Bussum: uitgeverij Coutinho.

De doktoor der armen.
Van der Perre, S. (2005). De doktoor der armen. Armenmeester en andere vrijwilligers bij de Burelen Van Weldadigheid. Socia-cahier, 4, 141-153.

Over vrijwilligerswerk in Vlaanderen
Hatse, I., (red.), (2003), Over vrijwilligerswerk in Vlaanderen, Brussel, Koning Bouwdewijnstichting, p. 157-159, p. 163-165.

Vrijwilligerswerk organiseren, een eigen vrijwilligersbeleid, de zin van een vrijwilligersbeleid-de samenvatting
Vananderoye, P., (2001). Vrijwilligerswerk organiseren, een eigen vrijwilligersbeleid, de zin van een vrijwilligersbeleid-de samenvatting. Hasselt, Drukkerij Leen, p. 7, 12-17, 24.

Zorg voor palliatieve patiënten op curatieve eenheden: de plaats van de vrijwilligers
Dierckx de Casterlé, B., Verpoort, C., Geutjens, D., Van Goubergen, W., Gastmans, C. (2003) Zorg voor palliatieve patiënten op curatieve eenheden: de plaats van vrijwilligers. Acta Hospitalia, volume 4, 57-73.

Statuut van de vrijwilliger, Knelpunten en oplossingen
D'hondt, S. ; Van Buggenhout, B. (1998). Antwerpen : Maklu., 1998; Brussel : Koning Boudewijnstichting, 1998