Landelijke Thuiszorg
landelijke%20thuiszorg.JPG

Landelijke Thuiszorg is een erkende dienst voor gezinszorg en aanvullende thuiszorg. Professioneen opgeleide werkkrachten bieden hulp bij mensen thuis. De werknemers worden door Landelijke Thuiszorg zelf opgeleid. Ze zijn opgeleid, betrouwbaar en gebonden aan het beroepsgeheim
Landelijke Thuiszorg helpt in de provincies Antwerpen, Limburg, Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen.

Deze verzorging gaat van jong tot oud, voor al wie verzorging nodig heeft. Zo is er onder andere thuis- en bejaardenzorg, kraamzorg, bijzondere jeugdzorg, psychische zorg, poetshulp, groen- en klusjesdienst, woningaanpassing,… Voor iedere hulpbehoevende is er wel iets aan zijn noden voldoet.
Ook werken ze met vrijwilligers, het thema van onze wiki. Dit gebeurt bij de oppasdienst. Deze werkt als volgt: vrijwillige oppassers bieden aanvullende hulp in de thuiszorg in de gemeenten van bestuurlijk arrondissement Antwerpen. Op tijdstippen waar de familie of de professionele hulpverleners niet aanwezig kunnen zijn overdag of ’s nachts. Als een onmisbare schakel in de thuiszorg bij zorgbehoevende senioren of personen met een handicap.

Wat doen ze precies?

Een oppasser staat in voor aanwezigheid, toezicht en gezelschap, een opbeurend gesprek, hulp bij verplaatsing in het huis, een wandeling, een helpende hand,… De oppasser doet geen verzorgende of huishoudelijke taken.
Voor deze dienst betaald u 2,50 euro per uur. Om deze hulp aan te vragen kunt u contact met Landelijke Thuiszorg opnemen via telefoon, mail of hun site (landelijke thuiszorg.be).
Afhankelijk van de behoeften van de hulpbehoevende bekijken we hoeveel oppas kan geboden worden, de dag en het tijdstip wordt in onderling overleg bepaald.

Bron: www.landelijkethuiszorg.be (09/10/2013)