Duin En Polder
duinenpolder_logo.jpg

Er zijn 3 locaties: het atelier, den Uytkant, het polderhuis.
Op iedere locatie werken ongeveer 10 mensen.
Steeds meer mensen kiezen ervoor om (deeltijds) te gaan werken in het gewone circuit. Dit noemen we ‘begeleid werken’. Voor sommige is begeleid werken een aanvulling op de locatiewerking. Voor anderen staat dit eigenlijk volledig los van de voorziening. Dan wordt vanuit het Jobbureau de nodige ondersteuning geboden.
De woonvorm op Hof ter Bloemmolens omvat 4 huizen waar 15 mensen met een uiteenlopende ondersteuningsbehoefte kunnen wonen. Zo zijn er onder meer 6 studio’s voor mensen met een uitgesproken streven naar zelfstandigheid. Ook voor koppels is er aangepaste woongelegenheid. Wie wat meer ondersteuning wenst, kan kiezen voor een gemeenschappelijke living in combinatie met een eigen kamer. Tot slot zijn er 2 kamers en een aangepaste badkamer voorzien voor mensen met een intensieve verzorgingsbehoefte.
Op vlak van relaties en vrije tijd heeft Duin en Polder ervoor gekozen geen eigen aanbod te organiseren. Bestaande initiatieven worden wel kenbaar gemaakt en op vraag wordt ook de nodige, individuele ondersteuning geboden.

Binnen het Atelier wordt een werkaanbod georganiseerd dat is afgestemd op de mogelijkheden en interesses van de medewerkers. Er wordt in het bijzonder gelet op de lage werkdruk en een rustige werksfeer. Het aanbod bestaat voornamelijk uit:

In het Polderhuis is het werkaanbod hoofdzakelijk opgebouwd rond de bereiding van voeding:
• Bakken van brood en banket op bestelling
• Het klaarmaken van belegde broodjes en aperitiefhapjes op bestelling…
• Helpen bij het onderhoud van het polderhuis

Diverse boerderijactiviteiten overheersen het werkaanbod op Den Uytkant maar er zijn ook enkele nevenactiviteiten:
• Kweken van bloemen in serre
• Verkopen van bloemen
• Kweken van groenten in tuin en serre
• Oogsten, verwerken, inleggen en verkopen van groenten
• Verzorgen van dieren
• Bereiden en verkopen van hoeveproducten
• Onderhoud van tuinmateriaal